۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۶۲۲۹۹۷
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

اراک | صنایع تولیدی با فاصله از مونتاژکاری برای خودکفایی برنامه‌ریزی کنند

اراک | صنایع تولیدی با فاصله از مونتاژکاری برای خودکفایی برنامه‌ریزی کنند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بخش اعظمی از صنایع موجود در کشور برنامه‌ای برای تولید نداشته و بیشتر به مونتاژکاری می‌پردازند که این منافی با سرعت توسعه است.

به‌ گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در دیدار کارکنان مجموعه اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به تکیه بر توان داخلی و حمایت از تولید ملی پیش‌زمینه لازم برای تبلور و تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و منابع خدادی فراوانی را در بخش‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر موارد داریم که برای حماسه‌آفرینی در حوزه اقتصادی باید با مدیریت هدفمند به استفاده بهینه از این منابع و ظرفیت‌ها بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: همان طور که در 40 سال پس از انقلاب موتور محرکه بخش تولید نیروی انسانی موثر و کارآمد بوده که حماسه‌آفرینان سنگر کار و اقتصاد در ایران اسلامی محسوب می‌شوند امروز هم باید سربازان خط مقدم این جبهه باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: از دیگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که باید در سطوح مختلف بخش‌های تولیدی و صنفی استان نهادینه شود می‌توان به مدیریت توانمند، کاهش مصرف و ارتقاء بهره‌وری اشاره کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه پایین بودن بهره‌وریِ نیروی انسانی قدرت رقابت را از کالای ایرانی در برابر کشورهایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی گرفته که این مهم باید مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد، برای مثال اداره کل استاندارد باید برنامه‌ریزی مشخصی در زمینه ساعات کاری و بهبود کیفی تولید داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از ضعیف بودن برنامه برای خودکفایی در بخش عمده‌ای از صنایع کشور عنوان کرد: بخش اعظمی از صنایع موجود در کشور برنامه‌ای برای خودکفایی و تولید نداشته و بیشتر به مونتاژکاری می‌پردازند که این منافی با سرعت توسعه بوده و باید تصمیم‌سازان تمهیدات لازم برای تولید محصول نهایی با کیفیت و دون وابستگی به کشورهای اروپایی و آسیایی را بیندیشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: نظارت و سطح‌بندی استانداردها باید به عنوان یک ضرورت مورد توجه اداره کل استاندارد باشد و با قاطعیت توسط این اداره پیگیری شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات